Strikkesnakk, strikkeinspirasjon og litt garnprat med Wenche Roald

Vi inviterer til digitalt foredrag med Wenche Roald fredag 25. august 2023 kl 19.00 på Zoom.

Wenche Roald er strikkedesigner og bor i Bærum utenfor Oslo. Hun elsker å strikke og klarer ikke å la være å lage oppskrifter fordi hodet stadig er overfylt av nye ideer og nye design. Hun ønsker å inspirere andre med strikkingen sin og håper å kunne formidle strikkekunnskap. Hun er også opptatt av å ta vare på og videreføre strikkearven vår. Wenche har utgitt mange mønstre, og er forfatter av boken Inspirerende norske strikkemønstre som er basert på diagrammer hentet fra boken til Annichen Sibbern Bøhn, Norske strikkemønstre fra 1929.

I foredraget vil vi bli bedre kjent med Wenche og få høre mer om hennes bakgrunn, hennes strikkereise, hvordan det hele startet og hva hun tenker og vektlegger når hun designer. Hun vil også fortelle mer om flere av designene sine, samarbeidsprosjekter og oppdrag, hvor hun finner inspirasjon og hvordan hun velger farger.

Påmelding til foredraget blir sendt ut på mail til alle medlemmer i Norsk strikkeforbund. Du kan også melde deg på her: https://arena360.no/events/806/8607.

More from Bente Halvorsen
Strikkekafé – Sjalstrikk med Bente og Bente
Velkommen til strikkekafé torsdag den 5. oktober kl. 19.00 på Zoom. Tema...