Presentasjon av kursholdere – Tone Loeng

Til årsmøtehelgen i Trondheim har vi skaffet flotte og flinke kursholdere. Vi har allerede begynt å presentere disse for dere. I dag er det denne damen sin tur:

Tone LoengToneLoeng

Tone er over gjennomsnittet interessert i kofter og koftehistorikk, noe som førte til at hun startet Koftegruppa på facebook i november 2013. Gruppen har vokst seg enormt stor, og runder snart 52 000 medlemmer! Hun liker å grave i gamle ting og hovedinteressen er å finne gamle koftemønstre og hvem som har designet det, og mener vi har en rik og mangfoldig strikketradisjon i Norge som må opp i lyset og bli tatt vare på. Vi kan ikke si oss uenige i det, kan vi?

Tone er en stor fan av snitt og mønstre fra før 80-tallet, og er derfor godt i gang med egendesign og redesign med stor inspirasjon fra disse tiårene. "Det er en spennende prosess å lage sine egne mønstre. En prosess hvor man har mye og lære, men aldri blir helt utlært" sier hun. Tone inspireres av naturen og elsker å leke med farger, noe som kommer klart frem i hennes design.

Ved siden av design og koftehistorikk driver Tone med utstillinger, presentasjoner, foredrag og kurs!

redesignOg kurs skal hun ha under årsmøtehelgen, hele tre stykker! Kunne du tenke deg å rekonstruere, eller redesigne en gammel kofte? Finn ett gammelt koftemønster du liker og meld deg på "Redesign av strikk"! Kurset går over to dager, så her er det mye å hente!

Tone skal også holde kursene "Ermefest" og "Kravefest". På disse kursene vil du lære deg hvordan du kan lage variasjoner på ermer og kraver. Veldig nyttig når man vil ha sin egene vri på det man lager.

Hvordan kan du gå glipp av dette? Det kan du ikke! Meld deg på Årsmøtehelgen og kurs!

Husk at prisene på kurs går opp etter 15. oktober.

More from Tove Fevang
VINN BØKER fra “PÅ PINNEN” nr.4 2018 – MEDLEMSUTLODNING
Forskjellige forlag har gitt oss bøkene som det har vært bokomtale i "På pinnen" nr....