NSF-NYTT NR. 7 – 2019

SAMMENSTRIKK
Skal du strikke to deler sammen, fins det en svært enkel måte å gjøre dette på. Legge pinnene med masker fra de to delene ved siden av hverandre parallelt. Ta en tredje pinne og start som følger: Ta opp første maske fra den ene pinnen og første maske fra den andre pinnen med den tredje pinnen. Strikk maskene sammen med en av trådene fra de to delene. (Fargene kan eventuelt avgjøre hvilken). Fortsett med den neste maske på samme måten. - og dermed blir delene strikket sammen.
Dette får du bruk for i en oppskrift vi legger ut snart.

STYRESAMLING
1.-3. november hadde styret en samling på hotell Scandic Hell (der vi også skal ha årsmøtet neste år). Vi brukte en god del tid på å diskutere medlemsbladet vårt, På Pinnen. Det er alltid behov for stoff, og vi hadde flere ideer til artikler og andre innslag. Vi minner om at alle bidrag fra medlemmer, det være seg oppskrifter, tips eller annet om strikking og garn mottas med takk.
Vi ble også orientert om medlemsøkningen, og den er stor for tiden!
Så gikk vi gjennom årsmøtet 6.-8. mars neste år, både det praktiske og innhold, og program ellers for denne samlingen. Dette vil bli en fin helg, og vi håper mange har muligheten til å komme!

NETTSIDER
Skal du ut og reise?Det fins en nettside som lister opp strikkebutikker rundt om i verden:
Der finner du oversikt over garnbutikker i de største byene rundt omkring i verden, samt en mer detaljert oversikt over butikker i USA.
Pickles er en norsk strikkebutikk med en nettside som har masse strikketips som ligger ute på Vimeo.For eksempel strikking av løkkemasker:
Det fins også flere apper for strikkere, blant annet den som heter «Strikke». Her får du masse tips, og også oppskrifter som kan kjøpes rimelig.
Norsk strikkeforbund har også egen side på Instagram for de som ikke har oppdaget den ennå. Anbefales!

FØLG MED
På nettsiden, Instagram og Facebook framover, du vil blant annet finne en ny morsom mysteriestikk som starter første søndag i advent.
Ha gode strikkedager!

More from Anne Bull
NSF-NYTT NR 1 – 2020
SKYGGESTRIKKJeg har hatt ett nyttårsforsett i år: Å prøve ut forskjellige strikketeknikker...