NSF-NYTT NR. 2 – 2018

19.09.18
Anne Bull

Sist helg (14.-16.09.2018) hadde vi et lenger styremøte i Trondheim. Vanligvis har vi styremøte på Skype, men det var veldig fint å kunne møtes og snakke mer grundig om saker og planer, og også utveksle strikke-erfaringer og ideer.

Vi gikk gjennom praktiske saker og økonomisk status. Gledelig er at vi har hatt et jevnt tilsig av medlemmer i det siste.
Vi hadde god tid til å snakke om planene for forbundet og På Pinnen framover, temaer, ideer, og tips.
Det samme gjaldt Facebook-siden vår, og hva vi vil skrive om og legge ut framover. Ny mysteriestikk? Flere mønster til samstikk?

Planer for årsmøtet 2019 ble også drøftet, og det vil vi også jobbe videre med framover.

FINE NETTSIDER

For dere som ikke allerede kjenner siden:  Strikkoteket.no  er en fin side med oppskrifter og muligheter for å legge inn egne oppskrifter for salg.
Jeg vil også anbefale svenskhemslojd.com. Der ligger det stoff om flere teknikker enn strikking, men du kan finne både ideer og inspirasjon, og de selger   garn, strikkepakker og mye annet.
Vi anbefaler også en tur innom våre bilder på  Instagram, søk på #norskstrikkeforbund eller vår egen side norskstrikkeforbund.no

TIPS

Når du strikker fram og tilbake på et arbeid (kluter, skjerf osv) blir det en pen kant hvis du alltid strikker siste maske på pinnen vrang, og alltid tar første maske rett løs av. Men det kan være vanskelig å få kanten jevn. Da er det lurt å passe på å stramme til første maske som strikkes etter masken som ta løst av.

SAMSTRIKK

Vi minner om samstrikken som starter nå 23.september. Se mer på vår Facebookgruppe.

ARRANGEMENT FRAMOVER:

Strikkefestivalen i Gamlebyen i Fredrikstad 21.-23.september 2018
Se mer på strikkfestivalen.no

Strikkefestival i Bergen 28.-30.september 2018
bergenstrikkefestival.com

Midtnorsk Strikkefestival 5. - 7. oktober i Orkanger

Vet du om flere festivaler så send oss gjerne en melding.

Månedens samstrikk juni 2020
Vinner er nå trukket og det ble Jorun Løveseter Arntsen. Gratulerer! En...
Join the Conversation