Strikkekafe 11. januar – Ideer til Restegarnstrikk

Velkommen til årets første strikkekafé torsdag 11. januar kl. 19.00 på Zoom.

I strikkeverden er det mange som nå er opptatt av å få bruke mer av alle garnrestene vi kan ha etter større prosjekt. Akkurat i disse dager kom Erica Berntsen ut med boka "Bernt. Strikk med restegarn", og ble intervjuet om dette under God morgen sendingen torsdag 4. jan. Bittami har restegarnfest hele året via e-bok mønster på Ravlery og egen gruppe på facebook. Det er også opp til flere grupper på facebook som har dette temaet året rundt.

Vi i Norsk Strikkeforbund er selvsagt med på denne trenden og lar denne første strikkekafe være en idedugnad på restegarn.

Hva som kan defineres som restegarn er det nok mange meninger om. Dette vil nok alltid være en individuell tolkning, for noen er det nøster etter større prosjekter som da kan være opp til flere nøster, for andre må det være mindre enn 50 gram og for noen er det snakk om små meter!

Brit Vie har fått med seg Janne Wie til å spre litt restegarnsideer. Janne har vært medlem i Norsk Strikkeforbund over mange år og har bidratt med flere oppskrifter inn i bladet vårt På Pinnene der mange av de nettopp er ideer til å få brukt opp restegarn.

Vi håper også mange tar med egne gode ideer til å få bruke opp restegarn og deler det med oss under kveldens strikkekafe.

More from Brit Vie
Oppsumering og lenker fra foredraget med Woolit 14.november
Etter det digitale foredraget vi hadde med Cathrine Løland tirsdag 14.nov legger...