Godt nytt strikkeår!

Norsk Strikkeforening, NSF, har holdt sitt første styremøte i 2015 og her er noe av det som ble behandlet:

Strikkefestival i Drammen 19. – 21. juni 2015 er vårt hovedfokus utover våren. Festivalkomitéen har startet å jobbe. Vi ønsker å komme i kontakt med lokale medlemmer for å hente inn krefter til gjennomføring av festivalen. Dette blir vår første festival og vi kommer til å ha et «tak» på antall deltakere. Grunnen en at vi tror det er lurt å begynne i det små. Tiden er kort fram til juni og det er en stor kabal som skal legges."Når vi åpner for påmelding, er det førstemann-til-mølla-prinsippet som gjelder blant medlemmer av NSF. 14 dager senere åpner vi for påmelding fra ikke-medlemmer mot en høyere avgift." Vi vil offentliggjøre startdato for påmelding som vil være via nettsiden, men annonsert både på nettsiden og Facebook-siden, i god tid på forhånd.

Redaksjon til «På pinnen», vårt elektroniske medlemsblad er også nedsatt. I år vil det bli utgitt 2 medlemsblader, nr.1 vil komme ca. 15. april. og nr. 2, ca. 1. oktober. I tillegg til strikkemønstre av varierende vanskelighetsgrad, vil bladene inneholde bokomtaler, billedbrev fra turer til garnbutikker, omtaler av strikkefestivaler i inn- og utland og omtaler av lokale strikkeklubber/-kaféer. Til dette siste, håper vi dere medlemmene vil skrive en liten snutt om sin lokale klubb/kafé slik at vi kan presentere et par i hvert blad til glede og inspirasjon for andre. I bladet vil det også bli plass til historiske tilbakeblikk og nyheter på strikkefronten.
I likhet med prøvenummeret av «På pinnen» høsten 2014 vil medlemsbladet bli et elekstronisk blad som vil ligge her på nettsiden under ”login” for medlemmer.

Nettsiden vår har hatt sin spede begynnelse. Denne skal vi videreutvikle, med hjelp av medlemmene.
Nye medlemsfordeler kommer så fort vi klarer å få det i gang.

Disse to sakene over vil være NSF hovedfokus i nærmeste fremtid.

Har du idéer, gode forslag, noe du lurer på, da sender du en mail til post@norskstrikkeforbund.no

_DSC8379-Edit-1920x1080

Liv-Norunn Stavik, leder

More from Tove Fevang
VINN BØKER fra PÅ PINNEN nr. 2 og 3 2017
Forskjellige forlag har gitt oss bøkene som det har vært bokomtale i "På pinnen" nr....
0 replies on “Godt nytt strikkeår!”