Klassisk montering av jakke eller genser

Trinnbilder-1145-1920x1080

Dette er kurset for deg som ønsker å lære å montere en jakke eller genser. Her vil du både få prøve deg på å sy med symaskin i strikketøyet for deretter å klippe opp og sy i erme får hånd. På veien får du med alle de trips og triks du trenger for å ikke være engstelig for å gå hjem å gjøre dette hjemme senere.

Mål: Lære å sy og klippe i strikketøyet. Montere et erme.

Målgruppe: Alle

Kursbeskrivelse: Vi starter med å sy på symaskin til ermet. For så å klippe opp og sette i et erme. Ermet syr vi i for hånd.

Varighet: 3 timer.

Forarbeid: To prøvelapper i glattstrikk. Strikket på pinner nr. 3,5 i ullgarn i passende tykkelse til pinner nr. 3,5. Prøvelapp 1, strikkes frem og tilbake (bol): Legg opp 44 masker, strikk 2 cm vrangbord 1 r, 1 vr. Fortsett med 23 cm glattstrikk. Fell av. Prøvelapp 2, strikkes frem og tilbake eller rundt (erme): Legg opp 44 masker, strikk 2 cm vrangbord 1 r, 1 vr. Fortsett med 10 cm glattstrikk. Strikk 8 pinner rettstrikk (=4 riller) frem og tilbake, enten du strikker rundt eller frem og tilbake på resten av prøvelappen. Fell av.

Utstyr: Rette pinner og eventuelt rundpinne nr. 3,5 - 4, ullgarn som er brukt til prøvelappene. Stor butt kanavasnål. 10 x 20 cm vliselin.

Kurslærer: Tove Fevang.

Pris: